Frequently Asked Questions

For app bruker

Hvordan registrerer jeg meg i appen?

Be arbeidsgiver om en invitasjonslink. Eller ta kontakt med kundeservice@izy.as.

Hvorfor får jeg ikke opp kontrollbilde, og må betale flere ganger for lunsj, når jeg betalte med Vipps?

Koblingen mellom Vipps og Izy ble ikke fullført, og betaling ble aldri bekreftet. Beløpene vil kun stå som reservert i vipps, og blir ikke trukket før du får opp kontrollbilde i appen. De resterende forsøkene blir da avbrutt.

Kan jeg få refundert penger når jeg har betalt for mye?

Ved behov for refundering, send mail til support@izy.as.

Hvordan kan jeg sende kvitteringer for lunsjkjøp til e-post?

Under “Betalinger” i appen, finner du alle dine kjøp. Ved å trykke på en av kvitteringene får du opp alle kjøpsdetaljene. Øverst i høyre hjørne på skjermen skal det være et “Del”-ikon, hvor du kan sende kvitteringen til f.eks. din e-post.

Jeg får fullpris / ikke subsidiert pris

Dette hender vanligvis hvis du ikke er logget på i appen. Da vet ikke appen at du er en ansatt i bygget, så du får kun opp en gjestepris. Hvis det ikke er dette, kan det være at det er noe feil i systemet. Ta kontakt med din arbeidsgiver.

Jeg får ikke opp et kontrollbilde for betalt lunsj

Vanligvis, grunnen til at du ikke får kontrollbildet er at du ikke har fullført betalingen. Dette kan du dobbeltsjekke under “Betalingshistorikk” i appen, hvor du ser alle dine kvitteringer.

En annen grunn kan være at du enten avbrøt betalingen i Vipps/Stripe og dette ble ikke godkjent i appen eller kan det være at betalingsbekreftelsen ble ikke sendt videre til appen pga. dårlig dekning. Det er derfor alltid lurt å sjekke om betalingen ble godkjent i Vipps ved å sjekke betalingshistorikken der, eller sjekke kontoutskriften, hvis mulig.

Hvorfor er invitasjonslinken utløpt?

Linken er personlig og funker kun en gang. Hvis du ved et uhell har trykt på den og ikke fullførte registreringen, kan du trykke på “Glemt passord” på login vindu i appen.

Da får du et vindu for å opprette passord og fullføre registreringen. Brukernavnet er vanligvis din jobb e-post eller den du fikk invitasjon på.

Hvorfor får jeg ikke opp knapper for lunsjvalg?

Det kan være flere grunner: Er du koblet på nett? Kom du for tidlig/sent til kantinen?

Åpningstider for servering og kjøp av lunsj varier på lokasjoner, sjekk åpningstidene i din kantine.

Hvor legger jeg inn bankkortet mitt for betaling i appen?

Dette gjøres direkte ved betaling. Når du har lagt varer i handlekurven, og velger Stripe som betalingsmetode, kan du klikke på “Betal nå”. Her får du ved førstegangsbetaling mulighet til å registrere kortet ditt for fremtide kjøp.

Hvordan får jeg betalt med faktura?

Fakturarettighetene styres av din arbeidsgiver. Ta kontakt med din admin ansvarlig.

Hva er min leietaker-kode?

Ved selvregistrering, får du spørsmål om leietaker-kode. Dersom denne er ukjent for deg, er ikke dette metoden din arbeidsgiver har valgt for registrering. Ta kontakt med din arbeidsgiver, du får istenden en invitasjonlink tilsendt.

For CMS bruker

Hvor finner jeg link til CMS?
Hvordan kan jeg invitere brukeren på nytt?

Gå inn i CMS-et under Brukeradministrering > Brukere,

Her ser du to lister: “Brukerliste” av de som er aktive brukere og “Liste av de inviterte”. Du kan søke opp navnet i et søkefelt øverst på siden og se om brukeren finnes på en av de to listene.

Hvis brukeren finnes under “Liste av de inviterte”, kan du sende invitasjonslinken på nytt ved å trykke på “re-send” ikonet ved siden av navnet.

Hvis brukeren finnes i “Brukerliste” som en aktiv bruker, du kan ikke sende link på nytt, for han allerede er en registrert bruker. Hvis brukeren hevder at han ikke er det, kan han/hun lett sjekke dette ved å trykke på “Glemt passord” i appen ved å skrive inn sin jobb e-post.

Hvordan kan jeg slette en bruker fra systemet ?

I CMS kan kan kun deaktivere en bruker. Hvis brukeren ønsker å bli slettet helt fra systemet, må han da selv be om å slette profil i appen.

Dette kan gjøres under Innstillinger > Administrer mine data.

Hvordan gir jeg en bruker tilgang til fakturabetaling?

Under brukeradministrering i CMS-et, og “Brukere”. Søk opp ønsket person, og klikk på “rediger-ikonet” helt til høyre. I vinduet som dukker opp, kan du skru av og på rettighetene under “Innstillinger for fakturabetaling”.

Finner du ikke det du leter etter?

Send ditt spørsmål til vår support så skal vi hjelpe deg!

Følg oss i sosiale medier
App Store