Izy App vil gjøre livet lettere

5 des, 2023 | Kundecase

– Izy er frampå med løsninger som du ikke får andre steder. Det aller viktigste er at appen er nyttig for sluttbrukerne og oss som drifter bygget, sier Elin Johansen Bækken, site manager for Hausmanns Hus.

– Både gårdeieren og jeg er opptatt av at det skal være så enkelt som mulig for dem som jobber i bygget. Og det blir ikke enklere enn å ha alt man trenger i en app, sier Bækken. Hun er ansatt i 4Service som drifter alle tjenestene i næringsbygget Hausmanns Hus. Der er de aller fleste brukere av Izy App.

Smarte løsninger for et smartbygg

Mens gårdeier Hathon Holding har inngått avtalen med Izy, er det site manageren fra 4Service som administrerer appen. Bækken gir all honnør til gårdeier som er så frempå når det kommer til å prøve nye ting og følge med i utviklingen i samfunnet.

– Vi er et digitalt bygg, og Izy står i tråd med resten av bygget. Nå kan man gjøre alt selv via mobilen, sier hun.

– Izy vil gjøre livet lettere. Ved å kutte tidsbruken på tidligere tidkrevende rutineoppgaver, kan jeg heller fokusere ekstra på drift og god service for leietakerne våre, forteller Bækken.

Første bygg med ny versjon av appen

Hausmanns Hus er det første bygget som har tatt i bruk Izy sin nye versjon med smarte digitale løsninger for både gårdeiere, tjenesteleverandører, leietakere og sluttbrukere/ansatte.

– Vi kjenner Izy 2.0-versjonen fra før av, så vi ser at det er en stor oppgradering med mange nye muligheter i den nye versjonen av Izy. Jeg har stor tro på produktet og alt som kan automatiseres i backoffice. Det er ikke få timer jeg sparer på å slippe å signere fakturaer manuelt, sier Elin Johansen Bækken.

Tett oppfølging og support

– Som med andre nye verktøy, må du regne med en oppstartsperiode hvor det kan være ting som må korrigeres. Og fordi vi er først ute med den nye versjonen, har vi vært litt prøvekaniner med prøving og feiling, forteller Bækken.

Hun har hele tiden hatt en fast kontaktperson i Izy som har bistått underveis.

– I oppstarten har det vært svært praktisk med en egen kontaktperson å ta ting direkte med. På den måten har vi kunnet jobbe kontinuerlig, forbedre og fikse småting som har dukket opp, sier site manageren hos Hausmanns Hus.

– Jeg lærer stadig noe nytt, og ingen her kjenner appen så godt som meg. Andre bør bare glede seg, sier Bækken.

Ny løsning med enkel gjesteregistrering gjennom mobilen

– Med Izy er Hausmanns Hus det første bygget med løsning for gjesteregistrering.

Det blir spennende å ta i bruk en helt ny digital løsning via Izy, sier site manageren.

Fra nå av kan gjesten skanne en delt QR-kode på skjermen ved inngangen til bygget. Når gjesten har skannet seg inn, får den som venter besøket et pushvarsel på sin egen mobil.

Med den nye gjesteregistreringen med mobilen, vil standardskjermen for registrering av navn, firma, telefon osv., forsvinne fra inngangspartier og foajeer.

Ønsker seg adgangskontroll i appen

Med Izy App kan brukerne av bygget det meste de trenger for en smidig og mer effektiv arbeidsdag. Via appen kan de blant annet bestille møtemat, booke møterom, sende henvendelser som angår driften av bygget, finne kontaktinformasjon, betale for lunsjen i kantina med mer.

Elin Johansen Bækken ser at det ligger mange flere muligheter for å bruke app og portal til flere funksjoner på bygget.

– Men akkurat nå skal vi prøve og teste ordentlig ut det vi allerede har av løsninger, sier hun.

Det optimale hadde vært om vi også fikk adgangskontroll integrert i appen fra Izy, mener Bækken. 

– Vi vet at dette har vært et ønske hos mange av våre brukere, så derfor har vi bestemt oss for å integrere med låsintegrasjonen Salto i 2.0 versjonen av Izy sier Ole Aabel, CVO hos Izy.

Smidig arbeidsdag med alt på mobilen

Leietakerne i bygget er fra ulike bransjer. Mange ansatte kommer fra Velferdsetaten i Oslo kommune. Også ulike medier er godt representert blant leietakerne. 

– Med fine digitale løsninger blir arbeidsdagen enklere. Du trenger kun mobilen din, enten det gjelder booking av møterom, betaling i kantina eller informasjon om bygget. I tillegg får brukerne rabatter hvis de går via Izy, forteller site manageren.

Bærekraftig og heldigitalt næringsbygg

Hausmanns hus er et BREEAM Excellent-bygg og har dermed den strengeste sertifiseringen innen bærekraft. Her stilles det mange krav, og i det daglige kan brukerne av huset blant annet merke det ved at kravene til avfallssortering er svært strenge. Alt sorteres!

– I kantinen prøver vi å ha minimalt med avfall, og vi fører statistikk på matsvinn, forteller Elin Johansen Bækken. For å ha mest mulig bærekraftig drift av kantinen, brukes det aller helst lokale matvarer i sesong.

– Vi er også et såkalt smittevernshus. Overalt hvor du går, vil du finne en vask. Dodørene åpnes, lukkes og låses uten at du trenger å berøre et eneste håndtak. I det hele tatt kan du komme deg rundt i hele bygget uten å ta på noe. Alt dette kom jo etter koronaen, sier hun. 

Foto: Åpningen av Hausmanns Hus

Hausmanns hus – et fleksibelt bygg

Hausmanns Hus har også tidligere vært et næringsbygg hvor blant annet UDI har holdt til.

Da huset ble totalrenovert, ble det lagt inn alt av det nyeste innen elektronikk og ventilasjon. Den midtre delen av bygget ble åpnet opp med et åpent atrium.

– Dette er blitt et fleksibelt bygg hvor alle rom er designet slik at de enkelt kan gjøres om og tilpasses leietakerne som til enhver tid holder til i Hausmanns Hus, forteller site manager Bækken fra 4Service.

Noen fakta om Hausmanns Hus:

  • Ble oppført i 1999
  • Gårdeier: Hathon Holding AS
  • Bygården er på 11.000 kvadratmeter fordelt på 7 etasjer. 
  • Tiltenkt 600 arbeidsplasser. I løpet av første kvartal i 2024, er de siste leietakerne på plass.
  • Leietakerne består av mindre og større bedrifter: Blant dem Velferdsetaten i Oslo kommune, Media Bergen, Elliptic Labs og Mentor Medier.

Trygge og smarte løsninger

– Jeg har aldri jobbet i et så moderne bygg. Hausmanns Hus er ett av få bygg med Open Path. Systemet gjør det mulig å legge inn kommandoer og varsler, forteller site manager Bækken. Ett eksempel: 

Dersom det registreres bevegelse inne på ett eller flere rom etter en viss tid på kvelden, kan det legges inn et varsel som går til vekteren i bygget. Det samme hvis noen hopper over inngangsslusene etter stengetid. 

–Systemet gjør bygget sikrere og tryggere uten at det trengs å brukes store ressurser på vektertjenester, sier hun.

– En annen praktisk ting, er at jeg kan slippe inn kontakter og leverandører inn i bygget på kveldstid selv om jeg har reist hjem etter jobb. Jeg kan sjekke kameraet og slippe dem inn fra min egen stue, forteller Bækken.

Møteplass for nabolaget

Vegg i vegg ligger Hattefabrikken, som er en del av Hausmanns Hus. Hatteproduksjonen er for lengst historie, men de gamle lokalene skal bli til fine kontorlokaler for utleie. Hattefabrikken har gitt navn til møterommene i Hausmanns hus, for eksempel Flosshatten og Sixpencen. Og det sosiale området i atriet har fått navnet Holms have etter grunnleggeren av hattefabrikken.

Når lokalene i Hattefabrikken åpnes, vil de to byggene knyttes tett sammen med felles bakgård, kantine, møteromssenter og andre fasiliteter.  Også leietakere og ansatte i Hattefabrikken vil bli brukere av Izy App.

– Gårdeieren ønsker at Hausmanns Hus skal være en møteplass for både leietakere og ansatte, men også for andre i området. For eksempel er kafeen rett innenfor hovedinngangen, åpen for alle som vil komme innom for litt mat og drikke, forteller Elin Johansen Bækken.

Ønsker du en demo av vår løsning?

Ta kontakt i dag

Izy logo

Izy AS

Adresse

Oslo:
St. Olavs plass 5
0165 Oslo

E-post

Våre løsninger

For gårdeier

For tjenesteleverandør

For leietaker

For ansatte

Produkt

Izy Portal

Izy App

Om Izy

Om oss

Lurer du på noe?

FAQ

Personvernerklæring

Cookies

Følg oss i sosiale medier

Last ned Izy App